Konklusjon Verktøy for måling i sosiale medier vil gi virksomheten svar på om målene nås. De vil gi nøyaktige data om målgruppen. Virksomheten vil være i stand til å yte kundeservice raskere. Omtale vil spores og man kan svare i det mediet den er. Økonomisk nytte og kost vil vises raskt og nøyaktig. …
Måned: april 2015
Bruk av mitt PLN til å lære om måling av virksomheters interesser på nett
Bruk av personlige lærenettverk i sosiale medier er nyttig. Summen av kunnskap for den samlede deltakerskare er enorm. Enten du søker kunnskap til profesjon eller hobby vil deltakelse i sosiale medier være nyttig. Bruk sosiale medier som din kunnskapsbank, der du gjør profitable «uttak». Gjør man «innskudd» (svar på- og still spørsmål) vil man bygge…
Google Analytics er en veldig god verktøykasse
Min konklusjon Google Analytics er en veldig god verktøykasse. For virksomheter som satser på nettet og i sosiale medier vil det kunne tolke data og gi statistikk som viser resultatene av investeringen. Markedet analyseres og målgruppens demografi kan leses. I motsetning til tradisjonelle metoder der sammensatte økonomiske analyser og resultater ligger som underlag for handlingsbeslutninger…
WordPress og Google analytics på One.com
Dette innlegget er til dem som allerede vet hvordan Google analytics legges til i WordPress. Her skal jeg bare vise hvordan man får opp menyelementet «redigering» under «Utseende» for oss som har domenet hos One.com. Takk til Sandra Andreassen som ga meg løsningen! Hun har en glimrende blogg her http://sandradesigner.com/