Menu
dannelsesreisen
  • testLogoGalleri
dannelsesreisen

Forfatter: Johan Martin Johannessen

Kampanje i sosiale medier – et eksempel

Posted on 25. mai 2015 by Johan Martin Johannessen

Her har jeg gjort et spedt forsøk på en presentasjon som kan gi pekepinner på en kampanje i sosiale medier for den fiktive organisasjonen «Alle andre har en diagnose».  

+

Bomme litt i sosiale medier…

Posted on 25. mai 201525. mai 2015 by Johan Martin Johannessen

Konklusjon: Å feile i sosiale medier kan skje alle. Noen store virksomheter kan fint overleve en kampanje som går galt. Andre mindre firmaer slik som reklamebyråer eller firmaer som baserer seg helt på markedskommunikasjon i sosiale medier kan lide økonomisk. En virksomhet som har produkter som diskuteres for kontrovers i sosial eller på kulturell bakgrunn…

+

Virksomheters bruk av måleverktøy

Posted on 27. april 201527. april 2015 by Johan Martin Johannessen

  Konklusjon Verktøy for måling i sosiale medier vil gi virksomheten svar på om målene nås. De vil gi nøyaktige data om målgruppen. Virksomheten vil være i stand til å yte kundeservice raskere. Omtale vil spores og man kan svare i det mediet den er. Økonomisk nytte og kost vil vises raskt og nøyaktig.  …

+

Bruk av mitt PLN til å lære om måling av virksomheters interesser på nett

Posted on 26. april 201526. april 2015 by Johan Martin Johannessen

Bruk av personlige lærenettverk i sosiale medier er nyttig. Summen av kunnskap for den samlede deltakerskare er enorm. Enten du søker kunnskap til profesjon eller hobby vil deltakelse i sosiale medier være nyttig. Bruk sosiale medier som din kunnskapsbank, der du gjør profitable «uttak». Gjør man «innskudd» (svar på- og still spørsmål) vil man bygge…

+

Google Analytics er en veldig god verktøykasse

Posted on 22. april 201527. april 2015 by Johan Martin Johannessen

Min konklusjon Google Analytics er en veldig god verktøykasse. For virksomheter som satser på nettet og i sosiale medier vil det kunne tolke data og gi statistikk som viser resultatene av investeringen. Markedet analyseres og målgruppens demografi kan leses. I motsetning til tradisjonelle metoder der sammensatte økonomiske analyser og resultater ligger som underlag for handlingsbeslutninger…

+

WordPress og Google analytics på One.com

Posted on 19. april 2015 by Johan Martin Johannessen

Dette innlegget er til dem som allerede vet hvordan Google analytics legges til i WordPress. Her skal jeg bare vise hvordan man får opp menyelementet «redigering» under «Utseende» for oss som har domenet hos One.com. Takk til Sandra Andreassen som ga meg løsningen! Hun har en glimrende blogg her http://sandradesigner.com/

+

RSS – Really Simple Syndication

Posted on 31. mars 2015 by Johan Martin Johannessen

For å holde seg oppdatert på alle nettressursene jeg følger med på har jeg lært meg å bruke RSS. Noen kaller dette for levende bokmerker. Bokmerkene i nettleseren er en fin måte å organisere viktig innhold man vil holde seg oppdatert på, eller rett og slett fordi man bruker dem masse. Men det blir jo…

+

Virksomheters bruk av Twitter til relasjonsbygging

Posted on 31. mars 201531. mars 2015 by Johan Martin Johannessen

Konklusjon Ved å lykkes med sin strategi på Twitter kan man oppnå økonomisk gevinst. Selv om det vil koste litt ressurser å delta så fremmer det merkevaren og forbedrer kunderelasjoner. De som er flinkest vil kunne skape ambassadører for virksomheten og ha en direkte og billig kunnskapsbank om hva kunder mener og ønsker. Bonusen av…

+

Mekanismer bak nettverksbygging på Twitter.

Posted on 29. mars 201530. mars 2015 by Johan Martin Johannessen

Twitter; et univers av humor, politikk, sarkasme, ironi, markedsføring og kunnskap. Jeg er veldig fersk på Twitter. Mitt førsteinntrykk kom via nettleseren på laptoppen min. Når jeg registrerte meg fikk jeg en del forslag til folk og organisasjoner å følge. Det oppstår allerede da en form for aktivitet på kontoen min. Jeg hadde fått utdelt…

+

Siste innlegg

  • Kampanje i sosiale medier – et eksempel
  • Bomme litt i sosiale medier…
  • Virksomheters bruk av måleverktøy
  • Bruk av mitt PLN til å lære om måling av virksomheters interesser på nett
  • Google Analytics er en veldig god verktøykasse

Siste kommentarer

  • Bomme litt i sosiale medier… | dannelsesreisen til En presentasjon strategi sosiale medier (fiktiv)
  • Bomme litt i sosiale medier… | dannelsesreisen til Hvorfor trenger virksomheter en strategi for sosiale medier?
  • Google Analytics er en veldig god verktøykasse | dannelsesreisen til Virksomheters bruk av måleverktøy
  • Virksomheters bruk av måleverktøy | dannelsesreisen til Bruk av mitt PLN til å lære om måling av virksomheters interesser på nett
  • Virksomheters bruk av måleverktøy | dannelsesreisen til Google Analytics er en veldig god verktøykasse

Arkiv

  • mai 2015
  • april 2015
  • mars 2015

Kategorier

Meta

  • Logg inn
  • Innlegg RSS
  • Kommentarer RSS
  • WordPress.org
©2021 dannelsesreisen | Powered by WordPress & Superb Themes